Obsah textu
Znáte inzeráty typu – „půjčíme vám rychle, solidně, bez poplatku – volejte na…“. Takových inzerátů je spousta nejen v novinách a na internetu, ale také na sloupech veřejného osvětlení nebo jiných volných plochách, které dennodenně míjíte cestou do práce. A právě na jeden z těchto inzerátu reagovala také žena z Ostravy a v naději, že půjčka ve výši 20 000 Kč vylepší její neutěšenou finanční situaci a rodinný rozpočet, se rozhodla na zmíněné číslo zavolat.
Stačí zavolat…
Žena se (bohužel) dovolala a půjčku ji přislíbili. Pro její potvrzení bylo potřeba kontaktovat ještě jednoho zástupce společnosti na jiném telefonním čísle. Po čtyřicetiminutovém hovoru a přislíbení půjčky bez poplatku a žádných úhrad za již provolané minuty, svitla ženě naděje. Půjčka jí byla vyřízena – tedy téměř. Posledním krokem byl hovor na kontrolní oddělení a tak zoufalá žena volala dál. V telefonu se ohlásil mladík, který po dalším dvacetiminutovém ověřování domluvil termín předání peněz a podepsání smlouvy. Nikdo se však od té doby neozval a s penězi ani smlouvou nepřišel.
Faktura od operátora
Namísto obchodního zástupce s obálkou plnou peněz se žena dočkala faktury od svého telefonního operátora, ve které stálo, že musí uhradit neuvěřitelnou částku čítající něco přes 9000 Kč! Po prvotním šoku žena zjistila, že rádoby poskytovatel bezplatné půjčky si účtoval za minutu hovoru celých 95 Kč! Celá věc je kvalifikována jako podvod a nyní probíhá soudní řízení. Dle novely spotřebitelského zákona jsou sice takto předražené linky již zakázané, skulinku v zákoně si však najde každý alespoň trošku schopný lichvář. Co z toho plyne za ponaučení? Vyhýbejte se linkám začínajícím číslem 90…